





100.000. Så mange måltider tilbereder medarbejderne hos Bon Appetit Group hver evig eneste uge året rundt. Måltiderne skal være ensartede, og de skal være af høj kvalitet og med en lækker smag. Derfor har virksomheden også meget høje krav til tilberedningen, pakningen – og ikke mindst hygiejnen.
I december 2017 udskiftede Bon Appetit Group deres to servicevaskere med et helt nyt universalanlæg fra JEROS: ”Vi voksede simpelthen ud af de tidligere maskiner, da virksomheden blev større. Servicevaskerne kunne ikke modtage alle de emner, vi havde behov for at få rengjort, og derfor havde vi som regel fire mand til at stå og vaske op ved siden af. Vi undersøgte derfor markedet for en maskine, der konstant kunne fodres, og så faldt valget på JEROS’ universalanlæg,” fortæller Martin Ganer-Tolsøe, fabrikschef hos Bon Appetit Group.
Løbende tilretning
For JEROS var det et nyt marked, de bevægede sig ind på, da de indgik aftalen med Bon Appetit Group, og derfor giver Bon Appetit Group også feedback undervejs. ”Vi har en god, løbende kontakt med JEROS, og de gør, hvad de kan for at tilpasse maskinen til netop vores behov. Det er klart, at man ikke kan lave så avanceret en opvaskemaskine, som så passer til alle virksomheder,” siger Martin Ganer-Tolsøe.
Fordi Bon Appetit Groups nye maskine ikke kun skal fungere som kassevasker, men også skal være i stand til at vaske andre emner, er universalanlægget blevet justeret undervejs:
”I starten havde vi lidt problemer, når tingene skulle dreje fra opvask til tørring, fordi nogle af emnerne havde svært ved at blive skubbet videre, og det skulle vi jo have løst. JEROS har været rigtig gode til at finde måder, hvorpå vi kunne justere maskinen, så den passede til vores behov. I dette tilfælde blev gelænderet bukket, så flere emner kan komme igennem,” forklarer Martin Ganer-Tolsøe, der er rigtig godt tilfreds med den service, de oplever hos JEROS:
”De forstår kundernes behov, og så er de fleksible og gode til at finde løsninger. Det har været den helt rigtige beslutning at investere i en ny maskine. Vi sparer mandetimer, og vi kan vaske mange flere emner, end vi kunne før,” siger han.
Nye rutiner
Det er rigtig dyrt for en produktionsvirksomhed at stå stille, og derfor er det også vigtigt at have en velfungerende opvaskeproces, men det tager selvfølgelig tid at indarbejde de nye rutiner.
”Det tager jo altid lidt tid at sætte sig ind i en ny maskine, og vi vil jo være sikre på, at vi bruger og betjener den korrekt og i overensstemmelse med lovgivningen. Derfor har vi valgt at oplære to personer hos Bon Appetit Group, som skal være specialister i maskinen, og en af dem skal altid være på arbejde,” forklarer Martin Ganer-Tolsøe.
Bon Appetit Group har fået udleveret materiale om maskinen af JEROS på både dansk og engelsk:
”Det er meget fyldestgørende materiale. Det er vigtigt, at vi ved, hvordan vi skal starte en dag, og hvordan maskinen skal efterlades og vedligeholdes, og hvor meget vand, sæbe og salt, den skal bruge,” siger Martin Ganer-Tolsøe.
Den nye maskine er efterhånden blevet en del af de daglige rutiner, og Bon Appetit Group og JEROS har stadig kontakt: ”Det giver meget ro, at vi ved, at JEROS stadigvæk står klar til at hjælpe os, hvis vi har spørgsmål eller udfordringer. Alt i alt er vi glade for det nye universalanlæg; det fungerer, som det skal, og vi ved, at emnerne opnår den hygiejnestandard, de skal have,” afslutter Martin Ganer-Tolsøe med et smil.
FREMHÆVET CITAT
Det giver meget ro, at vi ved, at JEROS stadigvæk står klar til at hjælpe os, hvis vi har spørgsmål eller udfordringer.
Alle rettigheder forbeholdt | What's Cooking